FAQ

Odabiremo i odgovaramo na najzanimljivija i najčešće postavljana pitanja na temu ATV-a.
 

Postoji li razlika između kineskih i tajvanskih ATV-a?

Odgovor:
Da, razlika je u kvaliteti gradnje, kvaliteti upotrijebljenih materijala i posebno kvaliteti izrade. Iako u Kini tu i tamo postoji proizvođač koji je malo bolji od sivog prosjeka, ali ni ove iznimke ne podnose usporedbu s ATV-ima proizvedenim u Tajvanu. Kada smo godinama birali inozemnog partnera, obišli smo tvornice svih vodećih kineskih i tajvanskih proizvođača. Mogli smo se dogovoriti s bilo kojim kineskim proizvođačem u to vrijeme, ali nas je očito privukao Tajvan. Ne samo zbog ogromne razlike u kvaliteti proizvodnje i gradnje, već i zato što su ljudi na Tajvanu bili puno više zainteresirani za stvar, htjeli su ići tehnički i kvalitetno naprijed, nije ih zanimalo samo koliko kontejnera uklanjate i ako je moguće bez jamstva.

Gledamo li svjetsku proizvodnju ATV-a, njihovu kvalitetu i razinu brige o kupcima, onda su ATV -i prestižnih američkih, japanskih i europskih proizvođača najviše . Međutim, oni su također vrlo skupi. Na sasvim suprotnom kraju su ATV proizvedeni u Kini . Imaju vrlo nisku cijenu, ali im je i kvaliteta vrlo niska. I više ne prikupljaju informacije s tržišta, imaju problema s reklamacijama, a često je i problem s nabavom rezervnih dijelova. U sredini između ove dvije skupine nalaze se tajvanski ATV . Svojom kvalitetom, konstrukcijom, dizajnom i razinom brige za kupce približavaju se premium ATV-ima, ali i dalje ostaju na vrlo povoljnim razinama što se tiče cijene.

Razloge za bolju kvalitetu tajvanskih ATV-a u odnosu na kineske daje i povijesni razvoj događaja. Ponekad ljudi brkaju ove dvije zemlje, ponekad ih namjerno bace u jednu vreću. Službena imena obje zemlje su slična. Kina, odnosno Narodna Republika Kina, na engleskom se zove Narodna Republika Kina, skraćenica je PRC, dok je službeni naziv Tajvana Republika Kina, skraćeno ROC. Politički, otok Tajvan još uvijek potpada pod Kinu, ali on već dugo pokušava jedno - otrgnuti se od njega.

Dok su Kinu pustošili komunisti, nacionalisti i lokalni ratnici od 1911. do kraja Drugog svjetskog rata, Tajvan su Japanci utisnuli u Japan pedeset godina prije rata. I tu se uzima razlika između kineskog i tajvanskog mentaliteta, što se očituje i u proizvodnji. Današnji Tajvanci daleko su bliži Japanu nego Kini. Mentalitet Tajvanaca ogleda se u većem naglasku na kvaliteti, pažnji prema detaljima, imaju različite kriterije što smiju, a što ne smiju napustiti vrata svoje tvornice, bilo u smislu kvalitete proizvodnje ili kvalitete gradnje.

Ako nemate iskustva, ako želite popraviti ATV više od vožnje ili ga koristiti uz trajni rizik da negdje ostanete nepokretni, ovo je naravno vaš izbor. Ali kada saznate da jednostavno više ne ide ovako, rado ćemo vam poželjeti dobrodošlicu u naš svijet kvalitetnih tajvanskih ATV-a...
 

Koja mi je vozačka dozvola potrebna za ATV?

Odgovor:
Ako je ATV homologiran kao L7e , to je regulirano Zakonom br. 411/2005 Coll., posebno - § 81 - Grupe i podskupine vozačkih dozvola:

(stav 4) Vozačka dozvola grupe B daje pravo upravljati:

(a) motorna vozila, osim vozila iz stavaka 2., 3. i 15. i motocikla snage veće od 25 kW ili s omjerom snage i mase većim od 0,16 kW/kg ili motocikla s bočnom prikolicom i omjer snage i težine veći od 0,16 kW/kg s najvećom dopuštenom masom ne većom od 3 500 kg i najviše 8 sjedala, isključujući sjedalo vozača; na ovo motorno vozilo može se priključiti prikolica čija najveća dopuštena masa ne prelazi 750 kg,

(b) traktore i samohodne strojeve najveće dopuštene mase koja ne prelazi 3 500 kg,

(c) kombinacije sastavljene od motornog vozila kako je definirano u (a) ili (b) i prikolice, pod uvjetom da najveća dopuštena masa kombinacije ne prelazi 3 500 kg i da najveća dopuštena masa prikolice ne premašiti masu neopterećenog motornog vozila.

(stav 5) Vozačka dozvola kategorije B1 daje pravo na upravljanje motornim triciklima i četverociklima iz stavka (4) koji imaju najveću projektiranu brzinu veću od 45 km/h ili ih pokreće motor s unutarnjim izgaranjem zapremine cilindra većeg od 50 cm3 ili ih pokreće bilo koja druga oprema usporedive snage. Masa praznog vozila ovih vozila ne smije prelaziti 550 kg; težina praznog vozila nije uključena u masu praznog vozila vozila na električni pogon.

Ovaj zakon stoga jasno kaže da je za upravljanje ATV-om potrebna vozačka dozvola B1 kategorije , bilo da imate ATV ili ATV . A budući da je B1 podskupina grupe B, ATV može upravljati i kontroler grupe B.
 

Želim voziti bebu na ATV-u. Koliko godina može imati putnik?

Odgovor:
Zakon ne regulira prijevoz djece na quad biciklima te stoga ne postoji dobna granica za ovaj prijevoz. Pitanje, na koje je dat odgovor u predmetnom dokumentu, povezano je s posebnim ATV-ima klasificiranim prema Zakonu br. 56/2001 Zb., O uvjetima rada vozila na cestama, s izmjenama i dopunama i Provedbenoj Uredbi br. 341/2002 Zb. ., O odobravanju tehničke ispravnosti vozila, s izmjenama i dopunama, između ostalih specijalnih vozila kategorije R u skupinu posebnih nosača radnih adaptera.

U ostalim slučajevima, ATV se klasificiraju kao motocikl (kategorija L) prema navedenim zakonskim propisima. S obzirom na to, analogno se može zaključiti da odgovor na pitanje o minimalnoj dobi osoba koje se prevoze ovim terenskim vozilima proizlazi iz relevantnih odredbi Zakona br. Zakon o prometu na cestama) s izmjenama i dopunama.propisi kojima se uređuju uvjeti vožnje motocikla. Prema § 7 st. e) ovoga Zakona, vozač ne smije na drugom sjedalu motocikla prevoziti osobu mlađu od 12 godina.
 

Mogu li voziti quad bicikl na autocesti?

Odgovor:
Da, ali samo ako vaš ATV ima projektiranu brzinu (maksimalna brzina prema tehničkom certifikatu) veću od 80 km/h.
 

Kako se brinuti za filter zraka?

Odgovor:
Filter zraka su pluća vašeg ATV-a. Filtar zraka sprječava uništavanje cilindra i klipa ako se prašina usisa u motor. Da bismo vam dali predstavu o ogromnoj količini zraka koja prolazi kroz filter, kod motora od 450 ccm filter čisti oko 2.000 litara zraka u minuti (!) pri 8.000 okretaja u minuti, a 300 hektolitara zraka prolazi kroz filtrirati za 20 minuta.

Prašina je sastavljena od mikroskopskih, tvrdih i oštrih kvarcnih čestica, a ako uđe u cilindar, izbušit će je klipom i uzrokovati zaglavljivanje motora. Zato je briga o filterima tako važan dio održavanja vašeg ATV-a.

Pranje filtera

Na ATV-ima se najčešće koriste pjenasti filteri. Njihovo održavanje sastoji se od redovitog pranja i naknadnog namakanja uljem. Bez uljne impregnacije, pjenasti filtar ne bi čistio zrak, ne bi ispunio svoju funkciju, zbog čega je toliko važan.

Za pranje filtera proizvode se posebna sredstva za čišćenje, kao što su Maxima Clean-Up ili Maxima Air Filter Cleaner. Uronite filter u ovaj proizvod, temeljito operite filter u njemu ili poprskajte ga sprejom za čišćenje i ostavite da djeluje nekoliko minuta. Time ćete ukloniti masnoću i stare ostatke ulja s filtera, ali to nije dovoljno za potpuno čišćenje filtera, jer sredstva za čišćenje filtera ne otapaju blato i blato. Stoga, nakon pranja u proizvodu, filter se još uvijek mora temeljito oprati u tekućoj mlakoj vodi koristeći Spring ili slično sredstvo. Operite filter, dobro ga stisnite (nikada ne stiskajte i ne uvijajte!), i ostavite da se potpuno osuši (ne na izravnom suncu), najbolje do sljedećeg dana. Radite u plastičnim rukavicama. Nemojte zaboraviti očistiti unutrašnjost zračne kutije vašeg ATV-a i nosača filtera.

Što izbjegavati:

Nikada ne perite pjenasti filter u benzinu. Benzin, čak i tehnički, vrlo je agresivan za materijal filtera. Izjeda ljepilo kojim je filtar zalijepljen, a napada i filterski materijal, postupno izjeda i povećava fine komore filtera, uzrokujući starenje i krhkost pjene.

Punjenje filtera uljem

Najprije ponovimo još jednom zašto je natapanje filtera uljem toliko važno. Ulje za filtar zraka ima poseban sastav - ljepljivo je, stvara niti za kosu, a u komorama filtera stvara ljepljivi sloj na kojem se zadržavaju i najsitnije čestice prašine. Zato je potrebno koristiti samo ulja namijenjena isključivo za zračne filtere. Ako želite koristiti obično motorno ulje, ono će nakon nekog vremena iscuriti iz filtera i neće ostati u njegovim porama. Zrak za zračne filtere je obojen tako da se lako vidi gdje je filter dovoljno natopljen, a gdje još nije.

Postoji nekoliko načina za punjenje filtera uljem:

- filter potpuno uronite u ulje, dobro ga iscijedite, zatim ga zamotajte u salvetu ili novinski papir
  i ponovno stisnite
- napravite "bubamaru" na filteru otvorenom konzervom ulja i razradite dok se boja ne ujednači
- prelijte oko dvije žlice ulja u plastičnu vrećicu, umetnite filter u nju, zatvorite gumicom i trljajte
  dok filtar ne bude ravnomjerno obojan
- nanesite ulje na filter četkom i trljajte dok ne postane ravnomjerno obojeno
- koristite ulje sprej

Koju god metodu odabrali, rezultat mora biti dobro podmazan filter, iz kojeg ulje ne smije kapati. Pustite da filtar prozrači najmanje 20 minuta kako bi otapala isparila prije postavljanja. Prije postavljanja filtera, nanesite vazelin na sjedište filtera, koji brtvi filter na nosač kutije filtera.